Γράφει η Θεοδώρα Τσεγρένη, χειρουργός οδοντίατρος & απόφοιτος της οδοντιατρικής σχολής Αθηνών.

Τι είναι η περιοδοντολογία;

Περιοδοντολογία είναι ο τομέας της οδοντιατρικής που διαγιγνώσκει τις νόσους του περιοδοντίου και κατ’ επέκταση αντικαθιστά τα δόντια που έχουν χαθεί με εμφυτεύματα.

Η ουλίτιδα, δεν είναι σοβαρή σαν την περιοδοντίτιδα και αφορά μία φλεγμονή ούλων που προκαλεί αλλαγή του χρώματός τους σε κοκκινωπό, επιφέρει έντονη δυσοσμία και αιμορραγία κατά το βούρτσισμα. Αν παραμεληθεί οδηγεί συνήθως σε περιοδοντίτιδα.

Η περιοδοντίτιδα, είναι μία σοβαρή μόλυνση των ούλων. Προκαλείται από βακτήρια που έχουν αφεθεί να συσσωρευτούν στα δόντια και στα ούλα. Καθώς η περιοδοντίτιδα εξελίσσεται, τα δόντια και στην πορεία και το οστό, δημιουργούν βλάβη.

Χαμογελάστε Ξανά - Κλείστε Ραντεβού!

Επίσκεψη στον περιοδοντολόγο

Οι παθήσεις των ούλων και η περιοδοντίτιδα αφορά όλους τους ανθρώπους. Μάλιστα η επίσκεψη στον περιοδοντολόγο μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά ωφέλιμη, αφού κάποιες παθήσεις των ούλων δεν εκδηλώνουν συμπτωματολογία και μπορεί η διάγνωσή τους να είναι τυχαία κατά τη διάρκεια άλλης εξέτασης. Σαν επιβαρυντικός παράγοντας για τη νόσο, είναι αναμφισβήτητα το κάπνισμα και ο σακχαρώδης διαβήτης.

Ποια είναι τα συμπτώματα της περιοδοντίτιδας;

• Αιμορραγία στα ούλα όταν βουρτσίζουμε τα δόντια ή βάζουμε μεσοδόντιο βουρτσάκι ή νήμα
  • Κακή αναπνοή
  • Διογκωμένα και κόκκινα ούλα
  • Ενόχληση έως πόνο κατά το μάσημα
  • Κινητικότητα δοντιών
  • Ούλα που υποχωρούν

Να σημειώσουμε ότι τα συμπτώματα στο αρχικό στάδιο της περιοδοντίτιδας, τις περισσότερες φορές δεν είναι πολύ αισθητά. Αν αντιμετωπιστεί έγκαιρα και κάνουμε την σωστή στοματική υγιεινή, η βλάβη μπορεί να σταματήσει.

Χαμογελάστε Ξανά - Κλείστε Ραντεβού!

Ποια είναι η κατάλληλη θεραπεία για άμεση αντιμετώπιση;

Ανάλογα την βαρύτητα της περιοδοντίτιδας, ενδέχεται να περιλαμβάνει συσκευή υπερήχων, εργαλεία απόξεσης και λέιζερ.

Μη χειρουργική θεραπεία περιοδοντίτιδας

Απομακρύνεται η συσσωρευμένη πλάκα και η πέτρα με υπέρηχο ή άλλα ειδικά εργαλεία που έχει στα χέρια του ο περιοδοντολόγος. Σε 2-3 επισκέψεις η θεραπεία έχει τελειώσει. Πραγματοποιείται ύστερα από τοπική αναισθησία.

Χειρουργική θεραπεία περιοδοντίτιδας

Ο γιατρός προκειμένου να αφαιρέσει την πέτρα που βρίσκεται κάτω από τα ούλα διανοίγει τα ούλα ώστε να έχει καλή ορατότητα και πρόσβαση.

Διαβάστε Επίσης

Πως γίνεται η λεύκανση δοντιών – Ποια διατροφή πρέπει να ακολουθήσετε

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέλουν πιο λαμπερά και πιο λευκά δόντια. Η λύση είναι η λεύκανση. Τι είναι η λεύκανση; Είναι μία μέθοδος που στοχεύει στην αλλαγή του χρώματος, χαρίζοντας ένα φωτεινό και λευκό χαμόγελο. Η λεύκανση των δοντιών είναι μία οδοντιατρική μορφή και πρέπει να πραγματοποιείται μόνο από οδοντίατρο  για να έχει τον έλεγχο,…